دادور
#

کمیسیون ماده 77 و اعتراض به عوارض شهرداری

اعتراض به کمیسیون ماده 77

اعتراض اشخاص به تصمیمات کمیسیون ۷۷ شهرداری

اگر بین مؤدی و شهرداری بر سر تعیین مبلغ عوارض، تولید اختلاف شود کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری ها اقدام به اتخاذ تصمیم می نماید.

بنابراین هرگونه عوارضی که شهرداری صادر می نماید و شهروند (مؤدی) به آن اعتراض داشته باشد میتواند مراتب اعتراض خود را به کمیسیون ماده ۷۷ ببرد و کمیسیون مذکور نسبت به موضوع رسیدگی نموده و رای صادر میکند.

ضمناً تقاضای تقسیط عوارض نیز در صلاحیت کمیسیون ماده ۷۷ میباشد.

قطعیت رای صادره از کمیسیون ماده ۷۷

آرای صادره از کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری ها قطعی و یک سند لازم الاجراست. همچنین مانند یک سند رسمی میتوان آن را از طریق اداری اجرای ثبت به اجرا گذاشت. ادارات اجرای ثبت مکلف هستند نسبت به اجرای آن اقدام نموده و اموال و حسابهای مؤدی را توقیف و یا او را ممنوع الخروج کنند.

اعتراض به رای در دیوان عدالت اداری

در داخل ساختار کمیسیون، امکان اعتراض به رای صادره نیست و به محض صدور رای، قطعی است. ولی رای صادره قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری است. هر شخص حقیقی یا هر شرکت خصوصی میتواند به رای کمیسیون ماده ۷۷ در دیوان عدالت اداری اعتراض نماید. ولی توجه داشته باشید که شرکت های دولتی نمیتوانند نسبت به رای کمیسیون علیه خود در دیوان عدالت اداری اعتراض کنند.

بیشتر بدانید: مهلت اعتراض به رای کمیسیون ماده ۱۰۰

دلایل اعتراض به رای

مؤدی، هر اعتراضی به تعیین عوارض اعم از عوارض نوسازی و عوارض کسبت و پیشه میتواند بکند. بنابراین مؤدی میتواند به مبنای محاسبه عوارض و یا نسبت به نحوه محاسبه عوارض معترض باشد. بعنوان مثال مؤدی میتواند به اصل قانونی نبودن عوارض اعتراض نماید. همچنین شهروند میتواند به زیاد بودن عوارض بر اساس یک محاسبه غیر قانونی اعتراض کند. این اعتراض بر اساس مبانی محاسبه عوارض مصوب خواهد بود و بالاتر از آنچه تصویب شده است محاسبه و اعلام شده است.

برای دریافت مشاوره تخصصی و یا اعطای وکالت به وکیل متخصص در امور شهرداری با شماره های معرفی در پایین صفحه تماس حاصل نمایید.

شماره های تماس:

۰۹۱۲۶۳۸۶۹۵۴

۰۲۱۷۷۰۵۷۶۰۵

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی
09126386954