دادور
#

وکیل خانواده در تهران همراه با مشاوره رایگان

وکیل طلاق توافقی

بهترین وکیل خانواده 

کلیه هزینه ها برای دو وکیل دادگستری با تمام هزینه های جانبی ۱۲ میلیون تومان.

نحوه پرداخت: ۵۰درصد ابتدا، ۵۰درصد پس از تحویل رای طلاق توافقی.

مدت زمان: ۱ الی ۲ هفته کاری زمانی است که معمولاً طی میشود تا محاکم رای را صادر کنند.

بدون نیاز به حضور زوجین در دادگاه

بروز رسانی در تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۳

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که در آن زوجین نسبت به کلیه حقوق زوجیت و حضانت فرزندان به فهم و توافق مشترک میرسند. در حال حاضر داشتن وکیل اختیاری است مگر اینکه خانم از همسر خود وکالت در طلاق اخذ نموده باشد. ولی باید یادآور شد که داشتن یک وکیل طلاق مجرب که به کلیه قوانین در امور طلاق و خانواده مسلط است مانع از سردرگمی زوجین در انجام کلیه مراحل میشود.

گروه حقوقی دادور با سالها تجربه در زمینه امور خانواده، مشاوره حقوقی طلاق توافقی را به صورت رایگان انجام میدهد.

جهت مشاوره برای انتخاب بهترین وکیل خانواده با شماره ۰۹۱۲۶۳۸۶۹۵۴ تماس حاصل نمایید.

تنظیم توافق نامه طلاق توسط وکیل خانواده

در صورت مراجعه به وکیل خانواده، وکیل اولین سوالی که از طرفین میپرسد این است که بر سر مسائل زندگی مشترک خود به توافق رسیده اند یا خیر؟ زوجین حتماً قبل از مراجعه به وکیل باید نسبت به مسائل زیر به توافق و تفاهم کامل برسند:

۱) مهریه خانم

از جمله مواردی که لازم است زوجین قبل از طلاق توافقی نسبت به حل و فصل آن مبادرت نمایند، مسئله مهریه خانم است. اینکه خانم تصمیم دارد مهریه را کلاً ببخشد و یا به صورت کامل دریافت کند. و یا اینکه تصمیم دارد بخشی را دریافت و بخش دیگری را بذل نماید. اصولاً در طلاق توافقی اینگونه است که خانم برای طلاق حداقل بخشی از مهریه خود را میبخشد. ولی این امر ضروری نیست و ممکن است زوجین چیزی غیر از این توافق نمایند.

نکته حائز اهمیت این است که دادگاه ها در طلاق توافقی، هر آنچه زوجین توافق کنند همان را ملاک و معیار خود قرار میدهند.

۲) نفقه زوجه

مسئله دیگری که زوجین باید نسبت به آن توافق کامل داشته باشند نفقه زوجه میباشد. نفقه به نیازهای متعارف خانم که باید توسط آقا تامین شود گفته میشود. در طلاق توافقی باید مشخص شود که نفقه زوجه توسط شوهر پرداخت شده و یا خانم نسبت به آن ادعایی ندارد.

۳) اجرت المثل ایام زوجیت

در قانون ایران که از شرع اقتباس شده خانم وظیفه ای در انجام کارهای منزل و نگهداری از فرزندان ندارد. و برای کارهایی که در منزل انجام میدهد و یا نگهداری از فرزندان میتواند از شوهر خود مطالبه مزد و یا همان اجرت المثل نماید. بنابراین این مورد هم از جمله مواردی است که لازم است زوجین نسبت به پرداخت یا عدم پرداخت آن توافق کامل داشته باشند.

۴) جهیزیه

در طلاق توافقی باید مشخص باشد که خانم جهیزیه خود را به صورت کامل در اختیار دارد و یا نسبت به آن ادعایی ندارد.

۵) حضانت فرزندان مشترک

در قانون ایران، حضانت فرزندان تا سن ۷ سالگی با مادر و پس از آن تا سن ۱۵ سالگی برای پسر و ۹ سالگی برای دختر با پدر است. بعد از این سنین، فرزندان خودشان تصمیم میگیرند با چه کسی زندگی کنند. ولی در طلاق توافقی، زوجین میتوانند بر خلاف این موضوع توافق کنند. یعنی میتوانند توافق کنند که مثلاً در هر سنی حضانت فرزند با پدر یا مادر باشد.

۶) نفقه فرزندان

نفقه فرزند در هر سنی با پدر است. در صورتی که پدر از پرداخت نفقه فرزند امتناع کند مجازات حبس برای او در نظر گرفته میشود. ولی در طلاق توافقی، زوجین میتوانند چیزی جز این توافق کنند. یعنی مثلاً توافق کنند که نفقه فرزند با مادر باشد.

پس از توافق بر سر مسائل گفته شده در بالا، وکیل، توافقات زوجین را عیناً در توافق نامه طلاق توافقی درج کرده و نزد خود نگه میدارد. این توافقات مستقیماً در رای دادگاه انعکاس میابد.

مهریه در طلاق توافقی

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که از وکیل خانواده پرسیده میشود این است که تکلیف مهریه در طلاق توافقی چگونه است؟ در پاسخ باید گفت که هیچ اجباری برای بخشش مهریه توسط خانم در طلاق توافقی وجود ندارد. به عبارت دیگر زوجین میتوانند مثلاً توافق کنند که خانم کل مهریه خود را قبل از طلاق دریافت کند و یا بخشی از آن را دریافت و بخش دیگری را بذل نماید.

اما رایج ترین حالت به این صورت است که زوجه (خانم) برای طلاق حداقل بخشی از مهریه خود را بذل میکند. جهت اطلاعات دقیقتر میتوانید مقاله مطالبه مهریه در طلاق توافقی را مطالعه نمایید.

بذل یا ابراء مهریه

یکی دیگر از سوالات پر تکرار از وکیل خانواده این است که در متن توافق نامه طلاق توافقی عبارت بذل مهریه نوشته شود یا ابراء مهریه؟ برای پاسخ به این سوال لازم است که در ابتدا این دو عبارت را تعریف کنیم.

منظور از بذل مهریه این است که خانم بعد از طلاق، در مدت عده میتواند از بذل مهریه پشیمان شده و مطالبه مهریه نماید. ولی در ابراء مهریه، خانم حتی در مدت عده هم حق پشیمان شدن از بخشش یا بذل مهریه را ندارد.

با توجه به تعارف گفته در بالا، زوجین میتوانند تصمیم بگیرند که کدام یک از این حالات مناسب آنان میباشد. وکیل آنچه که توافق زوجین باشد را ملاک عمل قرار میدهد.

مدت زمان عده در طلاق توافقی چقدر است؟

اگر در هنگام طلاق خانم باکره نباشد، مدت زمان عده سه ماه و ده روز میباشد. ولی در صورتی که خانم در زمان طلاق باکره باشد، زمان عده نخواهد داشت.

آیا برای طلاق توافقی استفاده از وکیل الزامی است؟

خیر استفاده از خدمات وکیل اختیاری است. ولی کمک گرفتن از وکیل میتواند از سردرگمی و اتلاف وقت و هزینه شما بکاهد.

فقط در یک صورت حتماً برای طی مراحل طلاق توافقی باید از وکیل کمک بگیرید. آن هم زمانی است که خانم از شوهر خود وکالت در طلاق دارد. در این حالت، خانم برای طلاق توافقی حداقل برای همسر خود باید وکیل بگیرد.

در صورت داشتن وکالت در طلاق چه کنیم؟

موارد زیادی داریم که خانم از طرف همسر خود وکالت در طلاق (که در عرف به حق طلاق مرسوم است) دریافت میکند. این وکالت در طلاق از طریق دفاتر اسناد رسمی تنظیم میگردد. خانم با داشتن وکالت در طلاق یا حق طلاق در حقیقت وکیل مدنی همسر خود محسوب میشود. وکیل مدنی تنها میتواند در ادارات و نهادهایی غیر از مراجع قضایی یا دادگستری از طرف موکل خود پیگیری های لازم را انجام دهد. پس برای انجام مراحل طلاق توافقی که لازم است از طریق دادگاه (مرجع قضایی) پیگیری صورت گیرد، خانم با همان وکالت در طلاق باید حداقل برای همسر خود یک وکیل طلاق توافقی انتخاب کند.

داشتن وکیل در این حالت برای خانم اجباری نیست ولی برای انجام سریعتر کارها توصیه میشود که خانم هم حتماً از یک وکیل خانواده استفاده کند.

بیشتر بدانید: حق طلاق برای زن (وکالت در طلاق)

بخشنامه جدید طلاق توافقی

در قانون جدید طلاق توافقی که در آذر ماه سال ۱۳۹۷ به تصویب رسید زوجین قبل از ثبت دادخواست طلاق ملزم به گذراندن ۵ جلسه مشاوره بهزیستی هستند.

قبل از این قانون، طی مراحل طلاق توافقی خیلی کوتاه بود و تعدد پرونده در این زمینه باعث شد که قانون جدیدی برای بلندتر کردن مراحل طلاق و محافظت از کیان خانواده تصویب شود.

بر طبق بخشنامه جدید طلاق توافقی، زوجین لازم است که ابتدا از طریق سامانه تصمیم طلاق به نشانی zaman.behzisti.net مبادرت به ثبت نام در این سامانه نموده و پس از دریافت نوبت از مشاور بهزستی، ۵ جلسه در جلسات مشاوره شرکت نمایند.

در صورتی که پس از ۵ جلسه مشاوره، زوجین به تفاهم و سازش نرسند نامه عدم انصراف از طلاق را از مرکز بهزیستی دریافت میکنند. پس از آن با نامه دریافتی و مدارک شناسایی به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه میکنند و دادخواست طلاق توافقی خود را ثبت میکنند.

در حال حاضر تنها راه شرکت نکردن در جلسات مشاوره و سریعتر شدن مسیر استفاده از خدمات وکیل خانواده میباشد. وکیل دادگستری به صورت کاملاً قانونی بدون نیاز به حضور زوجین در جلسات مشاوره، رای طلاق را از دادگاه اخذ مینماید.

مزایای استفاده از وکیل خانواده

۱) در صورت استفاده از وکیل خانواده، نیازی به حضور زوجین در هیچ یک از مراحل نیست.

۲) اگر وکیل، مراحل را انجام دهد سرعت انجام کارها بالا میرود. وکیل خانواده طی ۱ الی ۲ هفته میتواند رای طلاق را از دادگاه اخذ نماید.

۳) در صورتی که از وکیل خانواده کمک بگیرید لازم نیست در جلسات مشاوره شرکت کنید. وکیل از طرف شما در این جلسات شرکت خواهد کرد.

وکیل خانواده چه کاری انجام میدهد؟

در صورت داشتن وکیل خانواده، لازم است که یک بار به دفتر وی مراجعه کنید و توافقات خود را در کلیه زمینه ها برای او بازگو نمایید. وکیل، همه توافقات شما را صورتجلسه میکند و نزد خود بایگانی مینماید.

بعد از آن، وکیل از طرف زوجین از طریق دفاتر خدمات قضایی دادخواست طلاق را ثبت میکند. پس از ارجاع پرونده به یکی از شعبات دادگاه خانواده، در زمان مشخص شده در جلسه حضور پیدا کرده و کلیه توافقات زوجین را به دادگاه ارائه میدهد. این توافقات عیناً در رای دادگاه منعکس میشود.

از آنجایی که رای طلاق هم مانند همه رای های دیگر که توسط دادگاه صادر میشود قابلیت تجدیدنظرخواهی دارد، برای قطعی شدن رای دادگاه در همان جلسه اول رسیدگی، لازم است که زوجین حق تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی را از خود ساقط نمایند.

مراحل طلاق توافقی با وکیل

۱) در ابتدا زوجین باید به صورت شفاهی بر سر مسائل زندگی مشترک که در بالا به تفصیل در مورد آن توضیح دادیم به توافق و تفاهم کامل برسند.

۲) بعد از توافق شفاهی، همراه با مدارک شناسایی خود به دفتر وکیل مراجعه میکنند و کلیه توافقات خود را برای وی بازگو میکنند.

۳) وکیل، کلیه توافقات را در برگه توافق نامه درج مینماید و در پرونده قرار میدهد.

۴) زوجین لازم است که حتماً در سامانه ثنا ثبت نام نمایند.

۵) تنظیم قرارداد الکترونیک توسط وکیل (در این مرحله فقط کافی است کد ارسالی را یکبار برای وکیل بخوانید. بقیه کارها توسط وکیل انجام میشود.)

۶) وکیل از طریق دفاتر خدمات قضایی دادخواست طلاق توافقی را ثبت مینماید.

۷) وکیل به شعبه مشخص شده مراجعه و در جلسات دادگاه و داوری و… شرکت میکند و کلیه مراحل اداری را انجام میدهد.

۸) خانم یکبار لازم است که برای تست عدم بارداری و یا آزمایش بکارت اقدام نماید.

۹) پس از دریافت رای دادگاه، زوجین سه ماه فرصت دارند تا رای را اجرا کرده و طلاق توافقی خود را از طریق دفاتر طلاق ثبت نمایند.

نکته: در صورتی که وکلای گروه حقوقی دادور وکیل طلاق شما باشند، کلیه مراحل طلاق توافقی را بدون حضور زوجین انجام میدهند. فقط اگر شعبه مورد نظر برای صدور رای نیاز به گواهی عدم بارداری خانم داشته باشد، زوجه جهت انجام آزمایش یکبار باید به آزمایشگاه واقع در مجتمع قضایی مراجعه نماید.

بهترین وکیل خانواده

از جمله ویژگی هایی که بهترین وکیل خانواده باید داشته باشد این است که اولاً به روال انجام کلیه کارها از دریافت نامه مشاور گرفته تا ثبت دادخواست طلاق و همچنین تنظیم توافق نامه طلاق توافقی تسلط کامل داشته باشد. دوماً شخص پیگیری در پرونده باشد. چرا که برای انجام سریع طلاق توافقی لازم است که وکیل، پیگیری های زیادی انجام دهد. همچنین بهترین وکیل طلاق توافقی تهران باید به کلیه مجتمع های خانواده شهر تهران که عبارتند از مجتمع های شماره یک و دو و دادگاه باهنر و روال انجام کارها در آنها آشنایی کامل داشته باشد.

مدارک مورد نیاز

۱) اصل عقدنامه و یا رونوشت آن

۲) اصل کارت ملی و شناسنامه زوجین

توجه داشته باشید قبل از صدور رای طلاق توافقی توسط دادگاه هر یک از طرفین میتوانند از ادامه مسیر پشیمان شوند. در این صورت رای دادگاه صادر نمیشود.

بعد از رای دادگاه چه باید کرد؟

پس از اینکه رای طلاق توافقی که به آن گواهی عدم امکان سازش نیز گفته میشود توسط دادگاه صادر شد، زوجین ظرف مدت ۳ ماه فرصت دارند که این رای را اجرا کنند. برای اجرای صیغه طلاق و ثبت آن، زوجین باید به یکی از دفاتر طلاق مراجعه نمایند.

در صورتی که مرد (زوج) پس از صدور رای پشیمان شود امکان ثبت طلاق توافقی بدون حضور او یا وکیل دادگستری وجود ندارد مگر اینکه زوجه از طرف همسر خود وکالت در طلاق داشته باشد. ولی چنانچه زوجه پس از صدور رای طلاق توافقی پشیمان شود، طبق قانون حمایت از خانواده مرد میتواند بدون حضور او به دفترخانه مراجعه و طلاق توافقی را ثبت نماید.

اجرای صیغه طلاق با وکیل خانواده

در صورتی که بخواهید وکیل، رای طلاق را برای شما اجرا کند یعنی بعد از اخذ گواهی عدم امکان سازش در دفتر طلاق حاضر شود و اجرای صیغه طلاق را انجام دهد باید از ابتدا در وکالتنامه تنظیمی جزو حدود اختیارات وکیل ذکر شده باشد. در غیر این صورت بعد از اخذ رای باید وکالتنامه جدیدی برای اجرای صیغه طلاق تنظیم گردد.

حال در فرضی که یکی از طرفین قبلاً وکالت در طلاق (حق طلاق) از همسر خود گرفته باشد، میبایست حق مراجعه به دفترخانه، ثبت طلاق و اجرای صیغه طلاق را در وکالتنامه ای که در دفترخانه اسناد رسمی از همسر خود گرفته است را داشته باشد. در غیر این صورت امکان ثبت طلاق برای دارنده وکالتنامه وجود ندارد و اگر وکیل خانواده نیز بخواهد نسبت به ثبت طلاق در دفترخانه اقدام نماید، میبایست چنین حقی (حق ثبت در دفترخانه) در وکالتنامه قید شده باشد.

هزینه وکیل خانواده در تهران

برای دو وکیل دادگستری به انضمام کلیه هزینه ها ۱۲ میلیون تومان است. (بدون هیچ گونه هزینه جانبی و اضافه)

نکته: لازم به یادآوری است که هزینه گفته شده حق الوکاله دو وکیل تا اخذ دادنامه قطعی (رای دادگاه) میباشد. بعد از اخذ رای دادگاه لازم است که برای اجرای صیغه طلاق به دفتر طلاق مراجعه شود. هزینه دفترخانه به صورت جداگانه محاسبه شده و به صاحب دفترخانه پرداخت میگردد.

نحوه پرداخت حق الوکاله چگونه است؟

۶ میلیون تومان (نصف هزینه وکیل طلاق توافقی) در ابتدا و ۶ میلیون تومان باقی مانده پس از صدور رای طلاق (گواهی عدم امکان سازش) پرداخت خواهد شد.

اگر بعد از اعطای وکالت از ادامه مسیر پشیمان شدیم، مبلغ داده شده را بر میگردانید؟

در صورتی که پرونده ثبت شده باشد، مبلغی پس داده نمیشود.

وکیل پایه یک برای طلاق توافقی نه کارآموز وکالت

در بسیاری از موسسات حقوقی دیده میشود که در پرونده طلاق توافقی و یا دادن مشاوره حقوقی از کارآموزان یا تازه واردان به رشته وکالت استفاده میکنند. این افراد به دلیل تازه کاری به همه امور و رویه قضایی آشنایی کامل ندارند و ممکن است پرونده را به بهترین و سریعترین وجه ممکن نتوانند انجام دهند.

گروه حقوقی دادور تعهد مینماید که برای انجام تمام مراحل طلاق توافقی از وکیل پایه یک دادگستری کارآزموده و متبحر در امور خانواده استفاده میکند. حتی مشاوره خانواده هم توسط وکیل پایه یک دادگستری انجام خواهد شد.

مراحل طلاق توافقی چقدر زمان میبرد؟

اعلام زمان به صورت دقیق امکان پذیر نیست. ولی در صورتی که طی مراحل توسط وکیل انجام شود معمولاً ۱ هفته الی ۲ هفته کاری زمانی است که طول میکشد تا دادگاه ها گواهی عدم امکان سازش (رای طلاق) را صادر نمایند.

اما در صورتی که زوجین مستقلاً قصد انجام مراحل را داشته باشند از آنجایی که به مراحل و روند کارها آشنایی کافی را ندارند ممکن است تا چندین ماه هم درگیر باشند.

توجه داشته باشید که گذراندن ۵ جلسه مشاوره بهزیستی برای زوجین قبل از طلاق الزامی است. اما اگر وکیل، مراحل را انجام دهد نیازی به حضور در جلسات مشاوره ندارید.

بیشتر بدانید: طلاق توافقی چقدر طول میکشد

به مشاوره حقوقی با وکیل خانواده نیاز دارید؟

همانطور که در ابتدا عنوان نمودیم در گروه حقوقی دادور، مشاوره حقوقی طلاق توافقی به صورت کاملاً رایگان توسط وکیل پایه یک متخصص در امور خانواده انجام میشود. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی در مورد طلاق توافقی میتوانید با شماره های اعلامی زیر تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

هزینه طلاق توافقی با وکیل چقدر است؟

حق الوکاله دو وکیل دادگستری به همراه کلیه هزینه های جانبی تا اخذ رای دادگاه (گواهی عدم امکان سازش) در گروه حقوقی دادور، ۱۲ میلیون تومان است.

طلاق توافقی چقدر زمان میبرد؟

در صورتی که وکلای گروه حقوقی دادور کلیه کارها را انجام دهند به صورت تقریبی ۱ هفته الی ۲ هفته کاری زمان میبرد. ولی در صورتی که شخصاً قصد انجام مراحل را داشته باشید ممکن است دو تا سه ماه طول بکشد.

حضور زوجین در دادگاه لازم است؟

اگر به وکلای ما وکالت دهید خیر. وکیل خانواده گروه حقوقی دادور کلیه کارها را بدون حضور زوجین انجام خواهد داد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

3 پاسخ به “وکیل خانواده در تهران همراه با مشاوره رایگان”

  1. فرزانه سلیمانی گفت:

    سلام
    خیلی روند کارعالی پیشرفت
    رفت وسرمدت زمانی که فرموده بودن تمام شد
    خداقوت خسته نباشین

  2. رحیمی گفت:

    سلام رحییمی هستم سوال من شوهرم رفته ۲سال است زن صیغه ای گرفته گذاشته رفته حالا می خوام هم مهریه ام رابگیریم هم طلاق راچقدرهزینه اش است هر۲ راتمام کنم ممنون اگر جواب دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی
09126386954