دادور
#

طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور

طلاق ایرانیان خارج از کشور

طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور

کلیه امور به صورت آنلاین انجام میشود

طلاق ایرانیان خارج از کشور به صورت آنلاین

هزینه ثابت و قطعی برای هر دو نفر ۱۵ میلیون تومان است

هزینه طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور

تنها در سه گام

گام اول: پیام واتساپی

ارسال پیام واتساپی

گام دوم: اخذ وکالت و توافقات شما بصورت آنلاین

اخذ وکالتنامه به صورت آنلاین

گام سوم: انجام کلیه امور مربوط به طلاق با ما

انجام کلیه کارها توسط گروه وکلای دادور

یکی از سوالات مهمی که در مورد طلاق ایرانیان خارج از کشور وجود دارد این است که اگر در کشوری که هم اکنون حضور دارند طلاق بگیرند آیا لازم است که در ایران هم طلاق ایرانی خود را ثبت کنند؟ پاسخ به این سوال این است که بله ایرانیان در هر کشوری که باشند موظف هستند در صورت جدایی، تکلیف طلاق ایرانی خود را نیز مشخص نمایند.

طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور

در طلاق توافقی لازم است که زوجین نسبت به کلیه حقوق زوجیت با یکدیگر توافق و تفاهم داشته باشند. چون این طلاق بر مبنای توافق دو طرف است بیشترین درخواست برای طلاق هم از نوع طلاق توافقی میباشد.

برای طلاق ایرانیان خارج از کشور هم لازم است که طرفین در مورد کلیه امور و حقوق زوجیت با یکدیگر توافق داشته باشند.

مراحل طلاق ایرانیان مقیم خارج

در صورتی که هر دو طرف (زن و شوهر) خارج از کشور باشند لازم است که هر دو برای انجام مراحل طلاق به وکیل طلاق توافقی وکالت دهند. در این صورت لازم است که هم خانم و هم آقا یک وکیل داشته باشند. به بیان دیگر دو وکیل دادگستری برای انجام مراحل طلاق توافقی لازم است.

جهت انجام امور مربوط به طلاق، خانم و آقا باید از طریق سامانه میخک هر کدام به یک وکیل دادگستری وکالت دهند. پس از اعطای وکالت به وکیل ایرانیان خارج از کشور وی از طرف شما در تمامی مراحل طلاق توافقی حضور خواهد داشت.

بیشتر بدانید: مراحل طلاق توافقی با وکیل و بدون وکیل

طلاق ایرانیان خارج از کشور در شرایطی که یکی از زوجین در ایران باشد

در صورتی که یکی از طرفین (خانم یا آقا) در ایران باشد میتواند شخصاً برای انجام امور مربوط به طلاق حضور داشته باشد و داشتن وکیل برای او اختیاری است. ولی طرف دیگر که خارج از کشور حضور دارد لازم است که یا خود به صورت مستقیم از طریق سامانه میخک به یک وکیل دادگستری وکالت دهد و یا به همسر خود یا هر شخص دیگری که در ایران هست وکالت دهد تا بصورت مع الواسطه از جانب وی به وکیل دادگستری وکالت در طلاق اعطا نماید.

طلاق یک طرفه (طلاق به درخواست مرد یا طلاق به درخواست زن) چگونه است؟

گاهی اوقات برای طلاق، بین طرفین توافق صورت نمیگیرد و یکی از طرفین (خانم یا آقا) تمایل به جدایی دارد و طرف دیگر تمایلی به این کار ندارد.

در این صورت اگر طلاق از طرف زوجه (خانم) باشد لازم است که مواردی مثل عسر و حرج را برای دادگاه اثبات نماید. اما اگر طلاق از جانب مرد باشد از آنجایی که حق طلاق در قانون ایران با مرد است نیازی به ارائه دلیل به محکمه توسط مرد نیست و فقط کافی است در این حالت مرد قبل از طلاق حقوق مالی خانم از جمله مهریه، اجرت المثل و نفقه را تعیین تکلیف کند.

در صورتی که درخواست طلاق از جانب مرد و یا درخواست طلاق از جانب زن باشد داشتن یک وکیل طلاق مجرب که به کلیه امور و روال دادگاه های ایران آشنایی کامل دارد میتواند بسیار راهگشا باشد.

وکالت ایرانیان خارج از کشور برای طلاق در مجموعه دادور

جهت اعطای وکالت لازم است که به سامانه میخک مراجعه و متن وکالتنامه را تنظیم نمایید.

در تنظیم وکالتنامه چه چیزی قید شود؟

۱) وکالت در بذل مهریه (در صورتی که تمام یا بخشی از مهریه بخشیده میشود) و قبول بذل

۲) اعتراض به رای، تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی و اسقاط حق تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی

۳) وکالت در تعیین تکلیف حضانت فرزندان (در صورت وجود فرزند)

جهت دریافت متن کامل وکالتنامه به واتساپ ما پیام دهید.

نکته: لازم به ذکر است در صورتی که مهریه توسط خانم به صورت کامل بخشیده شود لازم نیست که برای تأیید متن وکالتنامه به سفارت یا دفتر حفظ منافع ایران مراجعه کنید. ولی اگر خانم قصد مطالبه مهریه را داشته باشد چون متن وکالتنامه بار مالی پیدا میکند لازم است که یکبار برای تأیید متن وکالتنامه به مراکزی که گفته شد مراجعه کنید.

سوالات مهم در خصوص طلاق ایرانیان مقیم خارج

من ساکن خارج از کشور هستم برای انجام طلاق از کجا شروع کنم؟

در صورتی که با همسرتان برای انجام طلاق، توافق دارید، میبایست بدین منظور به وکیلِ طلاق در ایران وکالت رسمی بدهید. بنابراین باید وارد سامانه میحک (سامانه راه اندازی شده توسط وزارت امور خارجه) شده و متن وکالتنامه خود را وارد کنید و به وکلای ما وکالت دهید.

متن وکالت نامه را از کجا تهیه کنم؟ به نام چه کسی وکالتنامه ارسال کنم؟

به واتساپ زیر پیام دهید و اعلام کنید که متن وکالتنامه و مشخصات وکیل برای شما ارسال شود. متن را در سامانه جایگذاری کنید و مشخصات خودتان و وکیل را وارد کنید. سپس به کنسولگری مراجعه کرده و وکالت نامه را امضا کنید.

پس از تنظیم وکالتنامه چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

الف) عکس وکالتنامه و کارت ملی و شناسنامه خودتان را برای ما ارسال کنید.

ب) با یک تماس تصویری توافقات خود را به ما اعلام نمایید.

ج) هزینه را واریز کنید. بقیه کارها با ما…

وکیل طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور چه خدماتی را به ما ارائه میکند؟

در مجموعه دادور، وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور پس از دریافت توافقات طرفین، پرونده طلاق تشکیل میدهد و پس از ثبت دادخواست و شرکت در جلسات داوری و دادگاه نهایتاً رای قطعی دادگاه را مبنی بر طلاق اخذ میکند. در صورت تمایل طرفین، وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور حکم طلاق صادر شده را در دفترخانه ثبت می نماید. جهت ثبت طلاق در دفترخانه میبایست اصل شناسنامه زوجین برای وکیل ارسال گردد.

طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور چقدر طول میکشد؟

پس از ارسال عکس وکالتنامه، اخذ رای دادگاه حدوداً ۲۰ روز زمان میبرد. با توجه به اینکه انجام طلاق توافقی در مجموعه دادور بصورت تخصصی و مکرراً انجام میشود، انجام این امر بصورت روتین، ساده و با آشنایی کامل به تمام مراحل و روند کار انجام میشود.

هزینه وکیل طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور چقدر است؟

هزینه حق الوکاله برای طلاق توافقی برای هر دو نفر به احتساب هزینه های دادرسی، داوری و غیره ۱۵ میلیون تومان است. البته هزینه فوق شامل ثبت طلاق در دفترخانه نیست و هزینه ثبت طلاق در دفترخانه با احتساب هزینه پرداختی به دفترخانه و حق الوکاله وکیل جهت حضور در دفترخانه مجموعاً ۵ میلیون تومان میباشد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

2 پاسخ به “طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور”

  1. سارا گفت:

    سلام ببخشید من یه سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید اگر خانومی که گرین کارت امریکا دارد و با همسرش در امریکا زندگی میکند برای مدتی به ایران سفر کند همسر اون میتونه زن ممنوع الخروج کنه از ایران؟

    • گروه وکلای دادور گفت:

      با سلام
      در صورتی که محل زندگی مشترک زوجین کشور دیگری باشد امکان ممنوع الخروجی وجود ندارد. اگر مرد ساکن ایران باشد میتواند همسرش را ممنوع الخروج کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره حقوقی
09126386954